joi, 9 august 2012

TRECĂTOARELE IUBIRI


                          I
 Mi-au batut in geam ieri florile
Cand primavara isi deschidea zorile.
Dar ele-au pierit apoi, rand una cate una
Le-a inghititnoptile si bruma.
Maine vor rade iarasi muguri pe ram
Iar florile vor ninge petale in geam.
                              I I
 De ce pe malul marii nu cresc pomi oare,
Iar soarele arde cu-atata disperare?
Cantecele marii toate-s suspine pale,
Nagatii le ingana, urmand a lor cale.
Mortii ies noaptea pe plaja, la hora,
Pustie e plaja, in noaptea sonora.
Doar mortii danseaza salbatic si rece,
Si moartea, ca viata, prin lume doar trece.
Sub soare a pururi nimic nu ramane,
Doar valul ce prinde nagatii sa-ngane.
E lumea aceasta asa trecatoare,
Chiar si sarutu-ti de-aseara tot moare.
Pe plaja-au ramas in zori urme de morti si un nume,
Ciudat, caci imi pare un nume anume.
Tarziu si pe plaja-i nisip doar si huma,
Caci spala valul totul cu-a marilor spuma...

                             III

                                               "cu padurea ta cu tot"
Si-am zis floare, floare-albastra,
Unde-i pasarea maiastra?

Unde-s zilele cu soare,
Unde, unde oare?

Unde-s cantecele marii,
Unde-i nemiscarea zarii?
Unde-i calul meu de os?
Unde-i Fat-Frumos?
Unde-i pasarea maiastra?
Unde-i, unde-i floare-albastra?
Unde-s florile de crin,
Unde-i zambetul sublim?
Flori ce-n suflet le-am pastrat,
Unde, cand s-au scuturat?
Si-au ramas-trecutul vis-
Foi uscate de cais.

                              IV

                                       "eu cred c-a fost o simpla nebunie"
Noaptea si ziua coboara-mpreuna
Dand timpului rece repere sublime.
Coboara, alearga o umbra prin multime,
Iar noaptea si ziua regrete aduna.
Oamenii, astazi nu-si mai cunosc pacatele
Zilei de ieri ii intorc si eu spatele.
Era intr-o vreme... dar toate s-au stins,
Pe umeri-ti goi uitarea a nins.
Marea nu stie sa cante ca ieri,
Astazi si ea, ca si noi, doar aduna,
Singura, trista, uitate pareri.
Noaptea si ziua coboara-mpreuna.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu